Betalning och köpvillkor

Läs villkoren noggrant. Köp från webköpet innebär att du godkänner villkoren.
Kontaktuppgifter finner du längst ner på sidan.


Du kan betala dina produkter på följande sätt

1. Kortköp i webköpet.
2. Faktura (endast momsregistrerade företag):

Om du vill betala mot faktura gäller 15 dagar kredit, fakturaavgift 50 kr.
Kontroll görs av kreditvärdighet.  

Bindande beställningar
Beställningar är bindande. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas
avbeställaren innan köpet genomföres. Beställning som göres i annan persons namn utan
dennesmedgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan
skada polisanmäles.


Priser
Priserna i butiken är kopplade till pris i Euro och växlar därför enligt kurs.
Svenska priser är angivna i SEK och inklusive moms (25%)*.


Leverans o fraktvillkor
Vi skickar normalt varorna till dig inom 4-5 arbetsdagar från det att vi mottagit din betalning.
Om något skulle bli restnoterat får du genast veta det per mail. Inom Sverige tar frakten 1-2 dygn,
inom resten av EU 2-5 dagar.


Offert

Vill du betälla produkter i större antal är du välkommen att höra av dig till oss för en offert.
Ring oss på telefon +46 (0)706 06 30 13 eller skriv till order@anakkana.com.


Sekretesspolicy
Kunders personuppgifter som lämnas vid registrering behandlas konfidentiellt enligt personuppgiftslagen PUL.
Uppgifterna används för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund, skicka order till rätt
adress samt att kontrollera kreditvärdighet vid fakturabetalning (gäller momsregistrerade företag).
Inga uppgifter lämnas ut till tredje part utan kunds samtycke.

 
Våra kunders E-postadresser skall under inga omständigheter säljas, hyras ut eller på andra sätt
upplåtas till annan part. Utskick görs på sådant sätt att en E-postadress ej blir tillgänglig för andra
än aktuell mottagare.


Öppet köp och returer
Vi hoppas att du blir nöjd med ditt köp, dock kan det finnas tillfällen när du behöver returnera eller
byta en vara. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp vid oanvänd vara med oförstörd förpackning.
Du som kund står för returfrakten. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad
tillsammans med kopia av orderbekräftelsen/kvittot och anmärkning om att du vill utnyttja öppet
köp. Glöm inte meddela oss hur du vill att vi ska föra över pengarna till dig. Detta gäller dock inte
rea-varor, då gäller bytesrätt. Vi byter gärna till en annan vara alternativt skriver ut ett
tillgodokvitto.


Returer skickas till
Anakkana, Fridhemsgatan 13a, 414 73 Göteborg.
Kunden är ansvarig för returvaror tills dess att de emottas av Anakkana.


Transportskador och reklamationer
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Anakkana till kunden är Anakkana
(betalnings-)ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då kunden återsänder den till Anakkana
är kunden (betalnings-) ansvarig. Eventuella returtransportskador på grund av bristfällig emballering
debiteras dig som kund.


Om en vara är felaktig eller transportskadad ska du kontakta oss inom 7 dagar. Om du vid
mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart anmäla detta till
Posten eller utlämningsstället. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta oss.
Skriv ett mail till order@anakkana.com och ange felet så får ni hjälp med retur och makulering
av köpet. Specificera aktuell produkt och beskriv problemet. Beställarens kundnummer och
ordernummer måste också anges.


Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka produkten, så att vi kan använda Anakkanas fraktavtal.
Vissa fel kan även lösas genom att vi istället skickar reservdelar. Varor som återsändes mot
postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna
Reklamationsnämndens beslut.


Paket som inte hämtats ut
Observera att beställningar är bindande. Paket som inte hämtats ut på Posten eller hos DHL ombud
returneras till Anakkana efter 14 dagar. Vi förbehåller oss då rätten att ej återbetala av kunden
redan inbetalat belopp, för att täcka våra extra kostnader för administration och returfrakt.


Här kan du läsa mer om distans- och hemförsäljningslagen som t.ex webbutiker regleras av:
http://www.konsumentverket.se/Documents/konsumentratt/distans_o_hemforsaljningslagen.pdf


Leverans inom Sverige
Leverans till privatpersoner sker med Posten. Företagsleveranser sker med DHL. DHL företagspaket levereras endast till företag och leverans sker på kontorstid. För företagspaket behövs alltid en gatuadress, det går inte med box-adress. 


Anakkana

Fridhemsgatan 13a
414 73 Göteborg
telefon: 0706.063013
mail: order@anakkana.com
bankgiro: 598-1428

 
› Anakkana | sweden original | 2008–2017 | hej@anakkana.com | we love the curious people ›